A dokumentum letölthető itt

Verziószám: 1/2025

Általános szerződési feltételek

Hatályba lépés napja: 2025. 05. 25.
Utolsó módosítás időpontja: 2025. 05. 25.

Amely egyrészről a

Cégnév: Fair Solutions Könyvelő és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített név: Fair Solutions Kft.
Székhely: 2900 Komárom, Klapka György út 44/A 1/7.
Cégjegyzékszám: 11-09-017590
Adószám: 22993380-2-11
Nyilvántartja: Tatabányai Törvényszék Cégbírósága
Képviseli: Czibor Katalin ügyvezető
E-mail: info@szamlamanager.hu 

Szolgáltató (a továbbiakban: „Szolgáltató”)


által üzemeltetett szamlamanager.hu weboldalon (a továbbiakban: „Weboldal”) keresztül elérhető online szerződés nyilvántartó és számla előkészítő rendszer (továbbiakban: „Rendszer”) használatának (továbbiakban: „Szolgáltatás”) és annak felhasználói (a továbbiakban: „Felhasználó”), valamint az általuk képviselt természetes, vagy jogi személyek (a továbbiakban: „Vállalkozás”) közötti jogviszony részletes szabályait.


  1. Az ÁSZF hatálya
    1. A jelen ÁSZF annak a Szolgáltató weboldalán történő közzétételével lép hatályba és határozatlan időre jön létre.
    2. Jelen ÁSZF célja a Szolgáltató és a Felhasználó, és az általa képviselt Vállalkozás közötti, a Szolgáltatással kapcsolatosan létrejövő jogviszony egységes szerkezetben történő szabályozása.
    3. Jelen ÁSZF rendelkezései a Felhasználókra, azaz azokra vonatkozik, akik a felhasználói fiókot létrehozták és teljes körű jogosultsággal rendelkeznek az általuk regisztrált Vállalkozás vonatkozásában, illetve a Vállalkozás nevében történő eljáráshoz. Az ÁSZF egyes rendelkezései azonban kiterjednek az alábbi szerepkörökkel rendelkező Felhasználókra is:
      • Szerződés kezelő (partner felvitel, szerződésfelvitel, -módosítás, - megszüntetés)
      • Számlázó (szerződéses tételek módosítása)
      • Megtekintő (kizárólag megtekintési jogosultság)
      • Admin (teljeskörű jogosultság)

    4. Jelen ÁSZF tárgyi hatálya a Rendszer által nyújtott szolgáltatásokra, különösen a szerződéskezelésre, számla-előkészítésre és azok elektronikus továbbítására terjed ki.
  2. Regisztráció
    1. A Rendszer használatához regisztráció szükséges.
    2. Regisztráció során a Felhasználónak az alábbi adatokat szükséges megadnia: felhasználónév, e-mail cím, jelszó.
    3. A regisztrációval a Felhasználó elfogadja az ÁSZF rendelkezéseit
    4. A regisztráció során a Felhasználó köteles valós adatokat megadni, a hibás, pontatlan vagy rendelkezési jogosultság fennállása nélkül megadott adatokkal történő regisztrációból eredő károkért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
    5. Regisztrálhatnak cégek, egyéni vállalkozók, valamint adószámos magánszemélyek is.
    6. A Rendszer erős jelszavak használatát teszi lehetővé (min. 12 karakter, kis- és nagybetű, szám, speciális karakter).
    7. Lehetőség van kétfaktoros hitelesítés (2FA) beállítására is.
    8. A Felhasználó köteles a saját belépési adatait (pl. felhasználónév, jelszó) bizalmasan kezelni, azokat harmadik fél számára nem hozzáférhetővé tenni, és mindent megtenni azok védelme érdekében.
    9. A SzámlaMenedzser fiók biztonságos használatáért, a hozzáférési adatok védelméért, a regisztráció során megadott e-mail cím fenntartásáért a Felhasználó kizárólagosan felelős, kivéve, ha egyértelműen bizonyítható, hogy a jogosulatlan hozzáférés a Szolgáltató rendszerének hibájából ered.
  3. Vállalkozás (cégadatok) rögzítése
    1. A Szolgáltatás használatához szükséges, hogy a Felhasználó a 2. pont szerinti regisztrációt követően egy általa képviselt Vállalkozás cégadatait rögzítse, azaz egy Vállalkozást (cég, egyéni vállalkozás, adószámos magánszemély, egyéb szervezet stb.) is regisztráljon.
    2. A Szolgáltatást a vonatkozó jogszabályok szerint kizárólag az Áfa tv. szerinti adóalany személyek vehetik igénybe, így az adott Vállalkozás regisztrációjának elvégzéséhez szükséges, hogy az egy létező természetes- vagy jogi személy, jogi személyiség nélküli szervezet legyen, amennyiben jogszabály arra vonatkozó kötelezettséget ír elő, úgy cégnyilvántartásba, egyéni vállalkozók, adószámos magánszemélyek nyilvántartásába, illetve egyéb a gazdálkodási formának (pl. egyesület) megfelelő nyilvántartásba bejegyzésre kerüljön, továbbá, hogy a Vállalkozás érvényes adószámmal rendelkezzen.
    3. A Szolgáltatás igénybevétele érvényes – a szolgáltatás teljes időtartama alatt fenntartott – Számlázz.hu előfizetéshez és díjfizetéséhez, valamint érvényes NAV online számla regisztrációhoz kötött.
    4. A cégadatok rögzítése során kötelező megadni a Vállalkozás adószámát, nevét, Számlázz.hu API kulcs-át, e-mail címét, székhelyének címét, cégjegyzékszámát és bankszámlaszámát, valamint a számla megküldésére alkalmas e-mail címet.
    5. Amennyiben a Felhasználó a Vállalkozás adószámát megadja, a további adatokat a Rendszer a hiteles cégnyilvántartáson alapuló külső cégadatbázis adataiból automatikusan kitölti, melyet a Felhasználó később módosíthat. A Vállalkozás regisztrációja során a Felhasználó a Rendszer által felkínált további adatokat adhat meg, azonban ezen adatok megadása a Szolgáltatás igénybevételének nem feltételei.
    6. A Felhasználó által a regisztrációt követően rögzített cégadatokkal a regisztrált Vállalkozás és a Szolgáltató között elektronikus úton jön létre a szerződés.
    7. A SzámlaMenedzser fiók regisztrációját követően a Szolgáltató a Felhasználó által megadott e-mail címre visszaigazolást küld, amelyben tájékoztatja Felhasználót a regisztráció részleteiről.
    8. A Felhasználó a Vállalkozás rögzített adataiban bekövetkezett változásokat köteles haladéktalanul az Adatok/Cégadatok menüpontban módosítani. A változások rögzítésének elmaradásából eredő következményekért a Felhasználó tartozik felelősséggel.
    9. Ahhoz, hogy a Szolgáltatás a Vállalkozás jogszabályi kötelezettségeit kielégítően működjön, szükséges lehet még további (például adózási és pénzügyi) adatok megadására. Ezen adatok megadása, illetve pontos beállítása a Felhasználó kötelezettsége, így ennek elmaradásából vagy téves rögzítéséből eredő következményekért a Szolgáltató nem tartozik felelősséggel.
  4. A szolgáltatás igénybevétele
    1. A Szolgáltatás keretében a Szolgáltató biztosítja a Weboldalon elérhető rendszer (a továbbiakban: Rendszer) használatát, amely többek között az alábbi funkciókat tartalmazza:
      • számla előkészítés
      • díjbekérő készítés
      • számlaadatok továbbítása számlakiállítás céljából a Számlázz.hu-nak
      • számlakép tárolás
      • szerződés adat nyilvántartás

    2. A Rendszer átalánydíjas, időszakos teljesítéseken alapuló szolgáltatások számláinak automatizált előkészítését teszi lehetővé.
    3. A Rendszer a hatályos általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 169. §-ában foglalt előírásoknak megfelelő adattartalommal készíti elő a számlákat a Számlázz.hu rendszeren keresztül történő kiállításra
    4. A rendszer a Számlázz.hu számlázó szolgáltatáshoz API-n keresztül kapcsolódik, a tényleges számlakiállítást a Számlázz.hu (KBOSS.hu Kft.) végzi. Ennek megfelelően a számlázással kapcsolatos végső jogi szabályozást a Számlázz.hu saját Általános Szerződési Feltételei tartalmazzák, amely elérhető a https://www.szamlazz.hu/aszf oldalon.
    5. A Rendszer szerződésadatok analitikus nyilvántartását, partneradatok tárolását, díjbekérők kiküldését, valamint bevételi statisztikák és előrejelzések megtekintését is lehetővé teszi.
    6. A Szolgáltatás használata felhasználói regisztrációhoz, érvényes – a szolgáltatás teljes időtartama alatt fenntartott – Számlázz.hu előfizetéshez és díj fizetéséhez kötött.
    1. Az előfizetés egy (1) naptári hónapos határozott időtartamra jön létre.
    2. A határozott időtartam lejártát követően az előfizetés – a Felhasználó eltérő nyilatkozata hiányában – automatikusan egy (1) naptári hónappal meghosszabbodik.
    3. A díjfizetés fordulónapja minden naptári hónap utolsó napja.
    4. Egy hónapnál rövidebb (törtidőszak) előfizetés kizárólag a 45 napos próbaidőszak lejáratát magában foglaló első elszámolt előfizetési időszak esetén lehetséges azzal, hogy ez esetben a próbaidőszak lejártát követő naptól a próbaidőszak lejártát magában foglaló naptári hónap utolsó napjáig tartó időarányos díjak (csomagdíj) és a tényleges forgalmi jutalék esedékes.
    5. Amennyiben Felhasználó nem kívánja az előfizetést meghosszabbítani, úgy köteles az előfizetési időszak lejártát - az előfizetés automatikus meghosszabbodását - megelőzően ezt a „Lemondom az előfizetésem” funkció használatával jelezni, legkésőbb a díjfizetési fordulónapot megelőző napig.
    6. A Felhasználó alacsonyabb díjcsomagra váltás iránti igényét bármikor jelezheti a Szolgáltató részére belépést követően a Díjcsomagok menüpontban, azonban a díjcsomagváltás a következő előfizetési időszakának első napjával hatályosul.
    7. A Felhasználó az előfizetési időszak alatt bármikor dönthet úgy, hogy magasabb díjcsomagra vált, melyet belépést követően a Díjcsomagok menüpontban tehet meg. A magasabb csomagra váltás esetén a Szolgáltató a Felhasználó / Vállalkozás előfizetési időszaka szerint megfizetett előfizetési díjat a magasabb csomag díjai szerint arányosítja és a Felhasználónak / Vállalkozásnak az előfizetési időszak szerint számított különbözeti díjat kell fizetnie a Szolgáltató részére. A magasabb előfizetési csomagra váltással egyidejűleg az előfizetési időszak megváltoztatása nem lehetséges.
    8. Amennyiben a Felhasználó döntése szerint a Szolgáltatást nem kívánja igénybe venni – anélkül, hogy regisztrációját törölné – és ezt a szándékát a Szolgáltató irányába is jelezte, úgy a Szolgáltatást az általa megfizetett előfizetési díjjal fedezett időszak végéig változatlan feltételekkel jogosult használni. A Felhasználó az előfizetési díjból visszatérítésre nem jogosult.
    9. Amennyiben a Felhasználó / Vállalkozás előfizetését a Szolgáltató szünteti meg – például azért, mert a Felhasználó a jelen Szerződés rendelkezéseit vagy a vonatkozó jogszabályokat megszegte – úgy a Szolgáltató saját döntése alapján jogosult a Felhasználó előfizetését a díjrendezettség időszakára tekintet nélkül azonnali hatállyal megszünteti, mely esetben a Felhasználó az előfizetési díjból visszatérítésre nem jogosult.
    10. A regisztrált SzámlaMenedzser fiók törlésével, valamint a jelen ÁSZF szerinti jogviszony megszűnésével és ennek következményeivel kapcsolatos részletes szabályokat jelen ÁSZF 17. fejezete tartalmazza.
    11. A Szolgáltató dönthet úgy, hogy a Szolgáltatást bizonyos felhasználói kör részére a jelen ÁSZF-ben rögzítettektől eltérő, kedvezményes feltételekkel biztosítja, azonban erre a Szolgáltató semmilyen esetben sem köteles, illetve kötelezhető.
  5. Díjazás és fizetési feltételek
    1. A Felhasználó által fizetendő díjak a felhasználási jog (használat) ellenértékét foglalják magukban.
    2. A Felhasználó a Szoftver használatán kívül egyéb vagyoni jogot nem szerez.
    3. A Felhasználó jelen ÁSZF rendelkezéseinek elfogadásával tudomásul veszi, hogy Szolgáltatás használatával összefüggésben a 45 napos próbaidőszak leteltét követő előfizetés esetén a Vállalkozásnak díjfizetési kötelezettsége keletkezik.
    4. A Basic csomag szolgáltatási díja bruttó 6,990 Ft/hó fix havidíj, valamint 0,3% forgalmi jutalék. A Basic csomag tartalma saját - átalánydíjas szerződések alapján a számlákat automatikusan generáló - Számlamenedzser profil, támogatás a felület használatához, szerződések feltöltése elektronikus formátumban
    5. A Plus csomag szolgáltatási díj bruttó 10,990 Ft/hó, valamint 0,3% forgalmi jutalék. A Plus csomag tartalma magában foglalja a Basic csomag tartalmát, deviza alapú számlák kezelését, egységárak és változó mennyiségek kezelését, szerződésekhez tetszőleges számú dokumentum feltöltését, valamint API felületet más rendszerekhez történő adatkapcsolat létesítésére.
    6. A szolgáltatási díj havonta a tárgyhónap első napjáig esedékes, melyről a Szolgáltató a tárgyhónapot megelőzően nyolc (8) napos fizetési határidő feltüntetésével kiállított számlát küld a Cégadatoknál beállított e-mail címre.
    7. A forgalmi jutalék havonta kerül elszámolásra, a Vállalkozás által az elszámolást megelőző naptári hónapban a Rendszer használatával előkészített (generált) és kiállított számlák végösszege alapján. Összegekről a Szolgáltató a tárgyhónapot követő hónap 10-ig számlát állít ki nyolc (8) napos fizetési határidővel. A Szolgáltatás megszűnése esetén a forgalmi jutalék a Szolgáltatás megszűnésének napját követő nyolcadik (8.) válik esedékessé.
    8. Törtidőszakra vonatkozó elszámolás kizárólag a 45 napos próbaidőszak lejáratát magában foglaló első előfizetési hónap esetén lehetséges azzal, hogy ez esetben a próbaidőszak lejártát követő naptól a próbaidőszak lejártát magában foglaló naptári hónap utolsó napjáig tartó időarányos díjak (csomagdíj) és a tényleges forgalmi jutalék esedékes.
    9. A forgalmi jutalék független az annak alapját jelentő számlák pénzügyi rendezettségétől.
    10. A szolgáltatás díja átutalással, vagy bankkártyás fizetéssel egyenlíthető ki, készpénzes fizetés nem lehetséges.
    11. A fentiekben részletezett szolgáltatási díj és forgalmi jutalék nem foglalja magában a Vállalkozás által megrendelt, külön megállapodás részét képező egyedi fejlesztések ellenértékét.
    12. A fentiekben részletezett szolgáltatási díj és forgalmi jutalék nem foglalja magában a Rendszer rendeltetésszerű használatához szükséges Számlázz.hu online rendszerhasználati előfizetés ellenértékét. Ezen szolgáltatási szerződés megkötése és jelen szerződés fennállásának időtartama alatt való folyamatos fenntartása a Vállalkozás kötelezettsége.
    13. A Szolgáltatási díj terméktámogatást tartalmaz, amely kiterjed a Rendszer jogszabály szerinti és egyéb frissítéseire, valamint a Rendszer használatával kapcsolatos tájékoztatásra (telefonon, illetve e-mailben).
    14. A Rendszer a Szolgáltató tulajdonát képezi, melyet szerzői jog véd. A Vállalkozás a Szolgáltatási díj megfizetésével a Rendszer használati jogát szerzi meg, nem annak tulajdonjogát.
    15. A Szolgáltató a Felhasználó által képviselt Vállalkozás által a Szolgáltató részére fizetendő díjakról szóló számlát minden esetben a számviteli és az adójogszabályok által előírt rendben és határidőben állítja ki és küldi meg a Felhasználó részére a felhasználói regisztráció során megadott e-mail címre, valamint a Vállalkozás cégadatoknál rögzített e-mail címére.
    16. Az előfizetési díjról és a szóló számla az előfizetéskor, illetve az előfizetés meghosszabbításakor kerül kiállításra, az előfizetés 7.2.4. pontjában részletezett módon, a Felhasználó által választott gyakoriság szerint.
    17. A számla a cégadatoknál rögzített Vállalkozás részére kerül kiállításra,
    18. A Szolgáltató a számláját elektronikus úton állítja ki, mellyel kapcsolatosan a Felhasználó az általa képviselt Vállalkozás nevében a jelen Szerződés rendelkezéseinek elfogadásával kijelenti, hogy az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 175. § (3) bekezdés b) pontjával összhangban hozzájárul az elektronikus számla alkalmazásához.
  6. Fizetési mód(ok)
    1. A Felhasználó a Szolgáltatás előfizetési díját és a forgalmi jutalékot bankkártyás fizetés, vagy banki átutalás révén teljesítheti a Szolgáltató részére.
    2. A bankkártyás fizetés az OTP Mobil Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 1143 Budapest, Hungária körút 17-19., cégjegyzékszám: 01-09-174466, adószám: 24386106-2-4, képviseli: Benyó Péter ügyvezető, web: https://simplepay.hu) által üzemeltetett OTP Simple Pay fizetési rendszeren keresztül történik. Az OTP Simple Pay rendszerében a Felhasználó bankkártya adatainak megadása szükséges, melyet azonban nem közvetlen a Szolgáltató részére ad meg a Felhasználó, hanem azt OTP Simple Pay zárt fizetési rendszerében. A bankkártyás fizetésre az OTP Simple Pay felhasználási feltételei vonatkoznak, melyek megismerése a Felhasználó kötelezettsége.
  7. Késedelmes fizetés és szankciók
    1. A késedelmes fizetés esetén a Szolgáltató a jegybanki alapkamat kétszeresének összegét jogosult érvényesíteni.
    2. A Szolgáltató 8 napot biztosít a díj megfizetésére Felhasználónak, illetve az általa képviselt Vállalkozásnak. Amennyiben ezen időtartamon belül a Felhasználó, illetve az általa képviselt Vállalkozás a fizetési kötelezettségét nem teljesíti, úgy a fizetéssel késedelembe esik és a Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtását a díj megfizetéséig felfüggeszti és a regisztrált fiókot zárolja, mely fiókhoz való hozzáférést valamennyi, az ÁSZF 1.3. pontban megjelölt jogosultsággal rendelkező Felhasználó részére kizárja.
    3. Átutalásos fizetési mód esetén a Szolgáltató további 8 napot biztosít az előfizetési díj megfizetésére, azonban ezen határidő eredménytelen elteltét követően a regisztrált fiók szintén zárolásra kerül.
    4. A zárolást a Szolgáltató mindaddig fenntartja, amíg a Felhasználó a díjtartozását nem rendezi. A Szolgáltató a zárolást követő legfeljebb 1 hónapon keresztül rendszeren értesítést küld a Felhasználó és a Vállalkozás részére a díjtartozás rendezésére. A Szolgáltató felhívja a Felhasználó figyelmét, hogy a zárolás ideje alatt a Szolgáltató valamennyi esedékes és felhalmozódott díjat felszámolja a Felhasználónak, így amennyiben a Felhasználó a fiók zárolását fel kívánja oldani, azt csak valamennyi, a fizetésig felhalmozódott díj kiegyenlítésével teheti meg.
  8. Használat korlátozása
    1. A Szolgáltatás kizárólag jogszerű célokra, a jelen ÁSZF-ben meghatározott keretek között használható.
  9. Felhasználási feltételek
    1. A Felhasználó kizárólag saját üzleti céljaira használhatja a Rendszert.
    2. Tilos a szoftver visszafejtése, módosítása, más rendszerrel való engedély nélküli összekapcsolása, vagy tovább értékesítése, használatának díj ellenében történő tovább engedése.
    3. A Szolgáltató fenntartja a jogot a hozzáférés korlátozására szerződésszegés esetén.
    4. A Rendszer alkalmazása mobiltelefonról nem javasolt.
  10. Felelősség korlátozása

    A Szolgáltató a Rendszer szabályszerű működését az alábbiakra is figyelemmel szavatolja, ugyanakkor a Szolgáltató kizárja a felelősségét

    1. a regisztrációs, illetve beállítás folyamán tévesen, hiányosan vagy nem a valóságnak megfelelően, nem pontosan, vagy rendelkezési jogosultság nélkül megadott adatokért, valamint az ezek okozta hibákért, hibahatásokért, károkért,
    2. a regisztrációs adatokat érintő változások rögzítésének elmaradásából eredő hátrányos következményekért,
    3. az adózási mód téves beállításából eredő károkért
    4. a Rendszer figyelmeztetéseinek figyelmen kívül hagyásából származó következményekért,
    5. bármilyen olyan következményért, amely abból adódik, hogy a Vállalkozás egy esetleges hiba felmerülését követően 3 naptári napon belül nem jelezte Szolgáltatónak,
    6. adatvesztésekért, adathibákért, amelyek a Felhasználó mulasztására, hibás adatbevitelére, jogosulatlan hozzáférésekre, nem megfelelő használatra, vagy a Felhasználó eszközein, hálózatán, környezetén belül bekövetkező technikai meghibásodásra vezethetők vissza,
    7. a 45 napos próbaidőszak alatti használat során keletkezett károkért,
    8. a nem teljesített, vagy késedelmesen teljesített Szolgáltatási díjak miatti rendszer korlátozásokkal összefüggésben keletkezett, Vállalkozást érintő károkért, valamint
    9. a Számlázz.hu rendszerében előforduló indirekt hibákért, hiányosságokért vagy üzemzavarokért, közvetett károkért.
  11. Kártérítés
    1. A Szolgáltató kártérítési kötelezettsége csak bizonyítottan a Rendszer által okozott hiba esetén lép érvénybe és csak érvényes Szolgáltatási szerződés esetén érvényesíthető.
    2. A kártérítés mértéke – figyelemmel a jelen ÁSZF egyéb rendelkezéseire is - a Rendszer működésével közvetlenül összefüggő bírság 50%-a, de maximum a Vállalkozás által a Rendszer használatáért kifizetett, kárigény bejelentést megelőző 12 naptári hónap alatt megfizetett Szolgáltatási díj összege.
  12. Adatkezelés
    1. Szolgáltató adatkezelési tájékoztatójának elérhetősége: https://szamlamanager.hu/site/privacy-policy
    2. A Felhasználó a regisztrációval kijelenti, hogy az adatkezelési tájékoztatót megismerte, megértette és elfogadja.
    3. Weboldal cookie-kat használ a felhasználói élmény javítása és statisztikai célok érdekében. A cookie-król részletes tájékoztatás a Weboldal adatvédelmi tájékoztatójában található.
    4. A Szolgáltató a Felhasználó partneradatait adatfeldolgozóként kezeli. A számlakiállítás technikai lebonyolításához a KBOSS.hu Kft. (Számlázz.hu) szolgáltatásait veszi igénybe, amely a Szolgáltató adatfeldolgozójának minősül ezen célra. A kapcsolódó adatkezelési szabályokat a Számlázz.hu Adatvédelmi Tájékoztatója tartalmazza.
  13. Jogviták
  14. A jelen ÁSZF-re a magyar jog az irányadó. Felek a vitáikat békés úton igyekeznek rendezni, ennek sikertelensége esetén a Szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróság jár el.Felek közötti kommunikáció
    1. A Felek közötti hivatalos kommunikáció elektronikus úton (e-mail, elektronikus űrlap) történik. Az e-mailben küldött értesítéseket kézbesítettnek kell tekinteni.
    2. Amennyiben a felek a másik fél e-mail-címéről érkezett levélre 3 munkanapon belül nem reagálnak, a kapott levél tartalmát elfogadottnak tekintik.
  15. Szellemi tulajdon
    1. A jelen Szerződés alapján a Szolgáltató által a Felhasználó használatába adott SzamlaManager.hu Rendszer, mint szoftver (a továbbiakban úgy is, mint: „Szoftver”) a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény („Szjt.”) hatálya alá tartozó szerzői műnek minősül és így szerzői jogvédelem alatt áll. A Szoftver a Szolgáltató saját fejlesztése így, mint szerző a Szoftverrel kapcsolatos személyhez fűződő és vagyoni szerzői jogok is korlátozás nélkül őt illetik.
    2. A Felhasználó a Rendszert (Szoftvert) illetve az ahhoz tartozó dokumentációt harmadik személynek sem ingyenesen, sem ellenérték fejében nem adhatja át, nem teheti hozzáférhetővé, nem többszörözheti vagy terjesztheti, nem hozhatja forgalomba nem adhatja további használatba, nem dolgozhatja át, nem módosíthatja és a nyilvánosság számára semmilyen módon nem teheti hozzáférhetővé.
    3. A Felhasználó nem jogosult a Rendszert megbontani, szétszedni, visszafejteni, elemeiből felépíteni, elemezni vagy más hasonló módon vizsgálat tárgyává tenni.
    4. A Felhasználó nem fejtheti vissza a Rendszer (Szoftver) programkódját és nem kutathat forráskód, objektumkód vagy alapstruktúrák, algoritmusok után.
    5. A Felhasználó köteles mindent megtenni annak érdekében, hogy az előző műveletek harmadik személyek általi végrehajtását is megakadályozza.
    6. A jelen fejezetben foglaltak megszegése súlyos szerződésszegésnek minősül, melyre tekintettel a Szolgáltató jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani.
    7. A jelen fejezetben foglaltak megszegése esetén Felhasználó köteles a Szolgáltatót annak első felszólítását követő 8 naptári napon belül, a felszólításban szereplő összegben, teljes mértékben kártalanítani.
  16. Jogviszony megszűnése és megszüntetése
    1. Az előfizetési csomagok elérése automatikusan meghosszabbodik.
    2. Amennyiben a Felhasználó az előfizetést megszünteti, úgy a Szolgáltatás fizetési kötelezettséggel járó funkcióinak használatára való jogosultság a fizetett előfizetési időszak végével szűnik meg.
    3. A Szolgáltatás nyújtására irányuló jogviszony a regisztrált SzámlaMenedzser fiók Felhasználó általi törlésével, a törlés időpontjában megszűnik. A SzámlaMenedzser fiók törlését kizárólag az Admin jogosultsággal rendelkező Felhasználó kezdeményezheti, amelyről a Szolgáltató értesítést küld a Vállalkozás cégadatoknál rögzített e-mail címére is. A törlést a rendszer a törlési igényt követő 48 óra múlva hajtja végre.
    4. A SzámlaMenedzser fiók törlésével kapcsolatosan a Szolgáltató felhívja a Felhasználó figyelmét, hogy a bizonylatok megőrzésének kötelezettsége a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alapján a Vállalkozó kötelezettsége, így Felhasználó kötelezettsége és felelőssége, hogy az adatokat, dokumentumokat, bizonylatokat a SzámlaMenedzser fiók törlése előtt mentse.
    5. A Szolgáltató jogosult törölni azon Felhasználók regisztrációját, akik megítélése szerint bármely más személy nevével, képmásával, e-mail címével, vagy más személyes adatával, illetve jogával visszaélnek, más személy jogos érdekét sérti, trágár, vagy obszcén szó, rasszista, vallási, nemzeti, nemzetiségi, szexuális hovatartozást gyalázó, vagy sértő, burkolt, vagy nyílt reklámhordozónak tekinthető. Amennyiben a SzámlaMenedzser fiók törlésére ebből az okból kerül sor, a Szolgáltató kizár minden felelősséget, amely a törlésből eredő következményekkel kapcsolatosan merül fel.
    6. A Szolgáltató továbbá azonnali hatállyal felmondhatja a szerződést és törölheti a Felhasználó fiókját, ha a Felhasználó szóban, írásban, bármely fórumon sértő, gyalázkodó, trágár, illetve a jóhírnév sértésére alkalmas kifejezéseket használ a Szolgáltató alkalmazottja, megbízottja vagy magának a Szolgáltatónak a minősítésére, vagy tevékenységével kapcsolatban.
    7. A Szolgáltató jogosult továbbá a jelen Szerződés szerinti jogviszonyt megszüntetni és a Felhasználó fiókját törölni, amennyiben a Felhasználó jelen ÁSZF rendelkezéseit vagy valamely jogszabály rendelkezéseit sértő magatartást tanúsít, illetve a Szolgáltatás használatával visszaél, különösen amennyiben a Szolgáltatás használatával bűncselekményt követ el.
    8. A jelen ÁSZF szerinti jogviszony bármely okból történő megszűnése esetén a Szolgáltatónak a megfizetett előfizetési díjak visszafizetésére nem köteles, saját belátása szerint azonban dönthet úgy, hogy a Felhasználó, illetve az általa képviselt Vállalkozás által megfizetett díjat részben vagy egészben visszatéríti.
  17. Záró rendelkezések
    1. A Szolgáltató jogosult az ÁSZF egyoldalú módosítására, amelyről a Felhasználót előzetesen – annak hatályba lépését megelőzően legalább 8 nappal - elektronikus úton értesíti.
    2. A módosítás hatályba lépése előtt - amennyiben a kiegészítés vagy módosítás a Felhasználó számára hátrányos - a Felhasználó jogosult az ÁSZF rendes felmondására legkésőbb a tájékoztatástól számított öt munkanapon belül.
    3. Felhasználó felmondása a módosítások hatályba lépésének napjára szól.
    4. A Szolgáltatás Felhasználó részéről a fenti határidő elteltét történő igénybevétele a módosítás, illetve kiegészítés elfogadásaként értelmezhető.
  18. Titoktartás
    1. Felek a jelen szerződés tartama alatt és annak megszűnését követően is kötelesek az egymástól kapott, illetve az általuk megismert adatokat, dokumentációkat üzleti titokként kezelni.
    2. A jelen ÁSZF teljesítése során megismert, a másik fél működéséhez, tevékenységéhez kapcsolódó minden olyan tény, tájékoztatás, egyéb adat és az azokból készült összeállítás, amelynek illetéktelenek által történő megszerzése, hasznosítása, másokkal való közlése vagy nyilvánosságra hozatala a jogosult gazdasági, pénzügyi, piaci vagy biztonsági érdekét sértené vagy veszélyeztetné, a felek üzleti titkát képezi. Erre tekintettel üzleti titok különösen, de nem kizárólagosan: a) know-how, b) program forráskód, c) a felek alkalmazottainak, programozóinak, alvállalkozóinak, partnereinek, beszállítóinak adatai, d) A felek pénzügyi és egyéb üzleti műveleteivel, ügyleteivel kapcsolatos információk stb.
    3. A felek a titoktartási kötelezettségük körében a tudomásukra jutott adatokat tisztességtelenül nem használhatják fel, illetéktelen személy részére nem tehetik hozzáférhetővé, nem adhatják át, nem közölhetik, valamint nyilvánosságra nem hozhatják.
    4. A felek a tudomásukra jutott titkokat a másik fél előzetes írásbeli engedélye nélkül harmadik személynek semmilyen formában nem hozhatják tudomására. Ez a kitétel nem vonatkozik arra az esetre, amikor a Szolgáltatás valamely harmadik fél rendszerével a Felhasználó által tudott, illetve kívánt módon összekötésre kerül és a Szolgáltató a Szolgáltatás működtetése érdekében ebből a célból a titoktartás körébe eső adatot, információt továbbít harmadik fél részére. Szolgáltató kizárja a felelősségét arra az esetre, ha az adattovábbítás során a továbbított adatok, információk bármilyen, a Szolgáltatón kívülálló okból illetéktelenek kezébe kerülnek, (pl. API meghibásodása miatt).
    5. A titoktartási kötelezettség a jelen ÁSZF bármely okból történő megszűnését követően időkorlátozás nélkül áll fenn, és teljes mértékben érvényben marad.
    6. A titoktartás alól kivételt képez, ha bármelyik fél jogszabályban előírt kötelezettségének teljesítése érdekében, vagy bíróság, hatóság kötelezésére köteles nyilvánosságra hozni, vagy átadni a titoktartással érintett adatokat. A felek kötelesek ezekről az esetekről haladéktalanul tájékoztatni egymást.
    7. A titoktartás nem korlátozza a feleknek azt a jogát, hogy a felek közötti szerződéses kapcsolatról és az abban foglaltakról jogi képviselőjüket és könyvelőjüket tájékoztassák azzal, hogy a titoktartási kötelezettség ezekre a személyekre is kiterjed. A felek ezen személyek adatkezeléséért és titoktartásáért a sajátjukként felelnek.
  19. Jogviták rendezése
    1. Amennyiben a Felhasználónak a Szolgáltatóval vagy a Szolgáltatással bármilyen problémája merül fel, úgy azt elsődlegesen a Szolgáltató ügyfélszolgálatának köteles írásban jelezni.
    2. A Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználót, hogy a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja, illetve a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény („Fgy. tv.”) 2. § a) pontja értelmében a Szolgáltatás vonatkozásában a Felhasználó nem minősül fogyasztónak, így a fogyasztóvédelmi eljárás, így például a békéltető testület eljárásának szabályai nem alkalmazandók.
    3. Az előbbiektől függetlenül Felhasználó a panaszát írásban, a panasz@szamlamanager.hu e-mail címen teheti meg. A panaszt a Szolgáltató a beérkezését követő 30 (harminc) napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni.
    4. A Szolgáltató a panaszról nem vesz fel külön jegyzőkönyvet, a panaszt a postafiókban megőrzi.
    5. Amennyiben a Felhasználó panaszát a Szolgáltató elutasítja és a Felhasználó megítélése szerint az elutasítás jogainak megsértését okozza, úgy az ezzel kapcsolatos igényét bíróság előtt érvényesítheti.